25.5. Naisten kymppi

Naisten Kymppi on Suomen suurin naisten lenkkeily- ja hyvinvointitapahtuma. Tänä vuonna se järjestetään la 25.5.

Naisten Kymppi sopii monille lieväoireisille MS:ää tai harnesia sairastaville. Hyvässä seurassa on mukava valmistautua tapahtumaan ja itse kymppi taittuu kuin itsestään – juosten, hölkäten tai kävellen, kukin voimiensa mukaan.

Kahtena viime keväänä neuroyhdistys on tehnyt paluun Naisten Kympille. Edelliset osallistumiskerrat olivat olleet vuosituhannen vaihteessa. Pienet, mutta pippuriset iskuryhmät ovat nyt kahdesti suorittaneet Naisten Kympin ja olleet tosi tyytyväisiä suoritukseensa.

Tänäkin vuonna koetamme houkutella mukaan mahdollisimman monta jäsentämme. Jos kymppi tuntuu sinulle liian pitkältä matkalta tai suoritus onnistuu vain pyörätuolissa, voi sinulle silti olla tarjolla ratkaisu suorittaa Naisten Kymppi. Järjestäjät pyrkivät olemaan joustavia erityistarpeisiin. Sinulle voidaan räätälöidä lyhyempi Kymppi. Ja jos käytät pyörätuolia, etkä usko vakioavustajasi selviävän urakasta, koetamme hankkia sinulle työntäjän.

Yhdistys maksaa 28.3. mukaan ilmoittautuneiden osallistumismaksut perien niistä 10 € omavastuun.

Saatamme järjestää yhteistä valmistautumisohjemaa kysynnän ja resurssien mukaan. Joka tapauksessa valmistautuessa kannattaa tutustua vuoden 2017 Naisten Kympin yhteydessä tuotettuun juoksukoulumateraaliin ”MS-tauti ja liikunta”, joka löydät täältä.

Lisätietoja Saija Sipeläiseltä, saija@neurotukija.fi tai 041 454 0643.

Mukaan voit ilmoittautua tästä linkistä aukeavalla lomakkeella.