Sovellettu pilates-tanssi, Kamppi

Tanssin on tutkittu auttavan vähentämään stressiä, lisäämään hyvänolon hormonin serotoniinin tuotantoa ja kohentavan mielialaa. Tanssi auttaa myös kehittämään uusia hermoyhteyksiä etenkin alueilla, jotka osallistuvat pitkäaikaiseen muistiin, toimeenpanotoimintaan, alueelliseen ja visuaaliseen tunnistamiseen. Tanssi voi myös parantaa päätöksentekokykyä. Tämän lisäksi kehittyvät mm. tasapaino, koordinaatio ja kehotietoisuus.

Ohjaajamme Hanna Vilander (kuvassa) on Suomen Tanssikuntoutus ry:stä ja hän osaa ottaa huomioon neurologisten sairauksien haasteet sekä huomioi erityistarpeet ohjauksessaan.

Tunnin sisältö

Tunnin alussa herättelemme vartalon liikkumaan käyden läpi eri kehonosat päästä jalkapohjiin ja teemme kävelyä helpottavia harjoitteita. Istuen tehtävän alkulämmittelyn jälkeen harjoittelemme rytmiin liikkumista ja yksinkertaisia askelsarjoja omien taitojemme ja jaksamisemme mukaan. Tunnissa on myös loppuverryttely. Tunti etenee ryhmän tahtiin ottaen osallistujien toiveet huomioon.

Kenelle?

Sovellettu tanssi sopii kaiken tasoisille liikkujille, sekä miehille että naisille.

Missä ja milloin?

Kampin liikuntakeskus, Malminkatu 3, Helsinki.
Tiistaisin 8.9. alkaen klo 15-16.

Sovelletun pilates-tanssin kausimaksu on 75 euroa.
Kaudessa ryhmä kokoontuu 15 kertaa.

Ilmoittautumaan pääset klikkaamalla tätä linkkiä.

Lisätietoa

Jos haluat lisätietoa tästä liikuntaryhmästä, ota yhteys yhdistyksemme järjestösihteeriin joko sähköpostilla sihteeri@ms-helsinki.fi tai puhelimella 040 751 4244.

Artikkeleita tanssista neurologisiin muutoksiin liittyen ja sen hyödyistä:
https://www.youtube.com/watch?v=WmbkdiOr5VY (video)
https://www.kuopiodancefestival.fi/tanssin-tutkimus-parkinson (teksti + video)
https://tanssintalo.fi/en/news/neurological-research-watching-dance-activates-the-senses/ (englanniksi)
https://neuro.hms.harvard.edu/harvard-mahoney-neuroscience-institute/brain-newsletter/and-brain/dancing-and-brain (englanniksi)