Ryhmäfysioterapia, Arabianranta

Ryhmäfysioterapian perimmäisenä tarkoituksena on ylläpitää ja parantaa osallistujien liikkumista ja toimintakykyä. Harjoitteet tehdään ilon kautta huomioiden kunkin voimavarat ja mahdolliset rajoitteet. Jos jokin liike ei sinulle käy, ryhmän ohjaaja pyrkii löytämään sopivan korvaavan liikkeen.

Ryhmäfysioterapiassa korostuvat vertaistuki ja vuorovaikutus. Tsemppihenki on korkealla ja toisia kannustetaan tekemään parhaimpansa, kuitenkin omien voimien puitteissa. Juttua riittää harjoituksen lomassa ja naurua, huumoria ja ärräpäitäkin mahtuu mukaan. Ryppyotsaisuus on kaukana.

Malta lukea tämän sivun loppuun asti, niin näet kuvia ja videoita ryhmän tekemisistä!

Tunnin sisältö

Tunti alkaa alkulämmittelyllä, jossa herätellään lihaksia ja hermostoa. Pääsääntöisesti alkuverryttely tehdään istuen.

Fysioterapeutti suunnittelee fysioterapiakerrat teemoittain. Teemana voi olla kuntopiiriä, pelejä, tasapainoratoja tai varjonyrkkeilyä, mitä ryhmäläiset toivovat. Mutta kaikkien harjoitteiden taustalla on lihasharjoittelu pienellä twistillä.

Tunti päättyy aina lihasten venyttelyyn ja rentoutukseen.

Kenelle?

Ryhmäfysioterapia sopii kaiken tasoisille liikkujille.

Ohjaaja

Ohjaajinamme vuorottelevat Neuropiste Helsingin fysioterapeutit.

Missä ja milloin?

Neuropiste Helsinki, Arabiankatu 17, Helsinki. Tiistaisin 16.1-9.4.2024, klo 17 – 18.30. (Huom! Ryhmä ei kokoonnu hiihtolomaviikolla 20.2.)

Kausimaksu on 100 euroa
Kaudessa on 12 kokoontumiskertaa.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan tästä (linkki)Voit myös ilmoittautua sähköpostilla osoitteeseen liikunta(at)huny.fi tai soittamalla yhdistyksen sihteerille (puhelin: 040 751 4244, soittoajat: ke 10-12, to 12-14). Suosittelemme kuitenkin käyttämään ensisijaisesti ilmoittautumislomaketta.

Ryhmässä on tilaa, ilmoittaudu mukaan mahdollisimman pian! Ilmoittautuneille osallistujille lähetetään vielä sähköpostilla vahvistus ryhmään pääsystä Ilmoittautumisajan päätyttyä.

Liikuntaryhmiin tulee tulla vähintään kuusi osallistujaa, jotta ryhmä voidaan toteuttaa.

Lisätietoa

Tiedustelut; liikunta(at)huny.fi tai neuroyhdistyksen järjestösihteerille (s-posti sihteeri(at)huny.fi, puhelin 040 751 4244).

Alkulämmittely tehdään pääsääntöisesti istuen. Yhteispeli toimii tässäkin, jos toinen tarvitsee apua.

Ohjaaja antaa täsmäohjeita liikkeiden tekemiseen. Neuropisteen välineillä liikettä voidaan vaikeuttaa, kuten tässä hyödynnettävällä tasapainotyynyllä.

Tasapaino on yksi MS-haasteista. Tasapainorata rakennetaan nojapuiden väliin, jotta käsillä voi tarvittaessa ottaa tukea. Turvallisuus edellä.

NuStep-crosstrainerissa jalat ja kädet saavat kyytiä vuorotahtiin.

Huomaathan, että ilmoittautuminen liikuntaryhmiin on sitova. Jos jostain syystä liikuntaryhmä ei kuitenkaan sovi sinulle, tulee peruutuksista ilmoittaa välittömästi tällä lomakkeella. Peruutuksen voi tehdä myös sähköpostilla osoitteeseen liikunta(at)huny.fi tai soittamalla yhdistyksen sihteerille (puhelin: 040 751 4244, soittoajat: ke 10-12, to 12-14). Voit peruuttaa osallistumisesi maksutta viimeistään ennen ryhmän toista kokoontumiskertaa, jonka jälkeen osallistujille lähetetään kausimaksu ryhmästä. Myöhempi peruuttaminen on mahdollista vain painavasta syystä (esim. lääkärintodistuksella). Kausimaksu peritään kaikilta, jotka eivät ole peruuttaneet osallistumistaan hyväksytysti.

Ryhmään osallistuminen laskutetaan pian ryhmän ensimmäisen kerran jälkeen. Lasku lähetetään ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen osoitteesta no-reply@procountor.com. Huomaa, että lasku voi mennä myös roskapostiin tai muihin postissasi oleviin kansioihin. Tarkkaile postiasi pari viikkoa ryhmän käynnistymisen jälkeen. Mikäli et löydä laskua vaikka käyt ryhmässä, niin ilmoita siitä osoitteeseen liikunta(at)huny.fi. Jos yhteystietosi (sähköpostiosoite, postiosoite, puhelinnumero) muuttuu, muista aina ilmoittaa siitä myös osoitteeseen liikunta(at)huny.fi. Mikäli haluat laskun paperisena, voit valita sen ilmoittautumisen yhteydessä antamalla samalla postiosoitteesi.